top of page
  • hello05619

7 sfaturi pentru protectia PC-ului de la birou

”Mie nu mi se poate întâmpla niciodată asta” gândim mulți, atunci când vine vorba despre securitatea cibernetică. Dar suntem cu toții expuși riscului și mizele sunt mari - atât pentru bunăstarea personală, cât și pentru cea a companiei.



Așa că am adunat în acest articol cele mai importante sfaturi pentru ca tu și compania la care lucrezi să fiți protejați de probleme cibernetice. Nu uita că nu trebuie să știi tu să faci toți pașii de mai jos. Dacă nu ai un departament IT dedicat, poți să apelezi la o firme externă, specializată.


1. Faceți mereu upgrade de soft

Instalarea actualizărilor software pentru sistemul dvs. de operare și programe este esențială. Instalați întotdeauna cele mai recente actualizări de securitate pentru dispozitivele dvs.:

- Activați Actualizări automate pentru sistemul dvs. de operare.

- Utilizați browsere web, cum ar fi Chrome sau Firefox, care primesc actualizări de securitate automate frecvente.

- Asigurați-vă că mențineți actualizate plugin-urile pentru browser (Flash, Java etc.).


2. Aveți grijă la e-mailurile și apelurile telefonice suspecte

Înșelătoriile de tip phishing sunt o amenințare constantă, iar emailul firmei nu face excepție. Infractorii cibernetici vor încerca să vă păcălească să divulgați informații personale, cum ar fi ID-ul și parola dvs. de conectare, informațiile bancare sau cardul de credit.

Așa că angajații dvs. trebuie să fie suspicioși față de orice mesaj de e-mail sau apel telefonic cu aspect oficial care solicită informații personale sau financiare.

De asemenea, puneți-le în vedere să evite să acceseze site-uri web necunoscute sau să descarce software din surse nesigure. Aceste site-uri găzduiesc adesea programe malware care se vor instala automat (adesea în tăcere) și vor compromite computerul.

Dacă atașamentele sau linkurile din e-mail sunt suspecte din orice motiv, nu dați clic pe ele.

Totodată, folosiți calculatorul de la firmă doar pentru lucruri profesionale și evitați să le trimiteți colegilor filmulețe sau linkuri suspecte. Păstrați comunicarea internă curată și la obiect.


3. Practicați o bună gestionare a parolelor

Cu toții avem prea multe parole de gestionat. Așa că suntem tentați să reutilizăm aceleași coduri. Un manager de parole vă poate ajuta să mențineți parole unice puternice pentru toate conturile dvs. Aceste programe pot genera parole puternice pentru dvs., pot introduce acreditările automat și vă pot reaminti să vă actualizați parolele periodic.

Sau folosiți parole puternice, lungi, compuse din caractere diverse. Nu uitați să nu le lăsați la vedere, în cazul în care obișnuiți să vi le notați.


4. Nu lăsați niciodată dispozitivele nesupravegheate

Securitatea fizică a dispozitivelor dvs. este la fel de importantă ca securitatea tehnică a acestora.

Dacă trebuie să vă lăsați laptopul, telefonul sau tableta pentru o perioadă de timp - închideți-l pentru ca nimeni altcineva să nu îl poată folosi.

Dacă păstrați date protejate pe o unitate flash sau pe un hard disk extern, asigurați-vă că sunt criptate și blocate.

Pentru computerele desktop, blocați ecranul sau opriți sistemul atunci când nu este utilizat.


5. Utilizați dispozitivele mobile în siguranță

Telefonul mobil de la firmă este și el susceptibil la atac, așa că trebuie să vă asigurați că sunteți protejați:

- Blocați-vă dispozitivul cu un PIN sau o parolă - și nu îl lăsați niciodată neprotejat în public.

- Instalați numai aplicații din surse de încredere (Apple Store, Google Play etc).

- Păstrați actualizat sistemul de operare al dispozitivului.

- Nu faceți clic pe linkuri sau atașamente din e-mailuri sau texte nesolicitate.

- Evitați transmiterea sau stocarea informațiilor personale pe dispozitiv.

- Majoritatea dispozitivelor portabile sunt capabile să utilizeze criptarea datelor - consultați documentația dispozitivului pentru opțiunile disponibile.


6. Instalați protecție antivirus/anti-malware

Instalați aceste programe numai dintr-o sursă cunoscută și de încredere. Țineți la zi software-ul pentru a vă asigura că programele dvs. rămân eficiente.


7. Faceți backup pentru datele dvs.

Faceți backup regulat - dacă sunteți victima unui incident de securitate, singura modalitate garantată de a vă repara computerul este să ștergeți și să reinstalați sistemul.


Nu vă panicați că sunt multe aspecte de care trebuie să aveți grijă. Aceasta este treaba departamentului IT. Dacă nu aveți unul, e bine să vă orientați către o echipă externă de specialiști. E bine ca fiecare angajat nou să primească un brief de securitate, iar atunci când apar probleme cereți imediat intervenția profesioniștilor. Nu încercați să le reparați voi, riscați să faci mai mult rău!

Dacă informațiile acestea v-au fost de folos, distribuiți-le pentru ca mai multă lume să le afle!



18 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page